Kommende Generalforsamling
Indkaldelse til DSOG’s Generalforsamling fredag d. 4. april 2025
Dagsorden:
1. Valg af dirigent, referent og stemmetællere
2. Bestyrelsens beretning
3. Beretninger fra UU (Uddannelses Udvalget), Do-It (Dansk konsortium for multicenterstudier inden for gynækologi og obstetrik) og EBCOG (European Board & College of Obstetrics and Gynaecology)
4. Aflæggelse af revideret regnskab, fremlæggelse af næste års budget og fastlæggelse af kontingent
5. Revisorernes bemærkninger
6. Indkomne forslag fra medlemmerne:
· Forslag om, at medlemmer til guidelinestyregrupperne fremadrettet vælges på guidelinemøderne (hhv Sandbjerg og Hindsgavl) i stedet for til generalforsamlingen
· Forslag om, at det fremadrettet tilstræbes at have 2 UAO fra hver uddannnelsesregion repræsenteret i Undervisningsudvalget for at give dette udvalg mere tyngde. Udvalget består af de ordinært valgte 6 medlemmer, hvoraf en kommer fra FYGO samt de associerede medlemmer (PKL, DSOG repræsentanter i ansættelsesudvalgene og hovedkursusleder). Nogle af disse kan sagtens være UAO, og man vil så tilstræbe supplering med flere associerede medlemmer (udpeges regionalt), så der i alt er repræsenteret 2 UAO fra hver region.
7. Valg af bestyrelsesmedlemmer (jf. § 12):
· Formand
Valgoplæg Mette Fabricius
· Næstformand
Valgoplæg Anne Gamst
Valgoplæg Maria Cathrine Schmidt
· Kasserer (Genopstiller)
8. Præsentation af bestyrelsesmedlemmer efter indstilling fra DFKO og FYGO
9. Valg af medlemmer til
· UU (3 af 5 medlemmer på valg. 1 genopstiller).
· EFU (2 af 5 medlemmer på valg. 1 genopstiller).
· Hindsgavl styregruppe (3 af 7 medlemmer på valg. Ingen genopstiller).
· Sandbjerg Styregruppe (2 af 7 medlemmer på valg. Ingen genopstiller)
10. Eventuelt:
Beretninger
Bestyrelsens beretning
Beretning Uddannelsesudvalget
Beretning EBCOG
Beretning Do-IT
Beretning Gynækologisk kodeudvalg
Beretning Arbejdsgruppen til monitorering af mødredødelighed
Beretning Styregruppe Obstetriske Guidelines
Beretning Styregruppe Gynækologiske Guidelines